Twórczość Pawła Matyszewskiego obsesyjnie krąży wokół tematu przemijania. Fascynuje go zmienność i kruchość istnienia. Jego prace – malarskie obiekty – sytuujące się na pograniczu realizmu i abstrakcji przypominają materię ciała. Czasem są nacechowane erotyzmem, innym razem odpychające, ale zawsze zmysłowe i atrakcyjne wizualnie.
Artysta wykonuje także obiekty roślinne („Tort”, Galeria Arsenał w Białymstoku, „Zajście”, Galeria Bielska BWA, 2016), które są żywe i ulegają biologicznej degradacji. Proces rozkładu jest tu kluczową strategią: w wyniku naturalnych procesów obiekt zmienia kolor i formę, pojawia się na nim pleśń, z ziemi kiełkują zawieruszone w niej nasiona. Stopniowo zamysł artysty zaciera się, kompozycja umiera i jest wyrzucana.
„Gęstwina znaczeń” - praca przygotowana specjalnie na pokaz w Koszalinie – jest właśnie takim złożonym obiektem/organizmem biologicznym wykonanym z roślin i ziemi. Zmysłowa, przesączona zapachami natury. Efektowna ale dwuznaczna i niepokojąca.
Co oznacza przemijalność i zmienność, czym jest tytułowa gęstwina, przez którą musimy się przedzierać? Sztuka Matyszewskiego to propozycja bardzo intymna i niejednoznaczna. Jest w niej zachwyt życiem i strach przed śmiercią.
Paweł Matyszewski (1984, Białystok) - dyplom na Wydziale Malarstwa w pracowni Piotra C. Kowalskiego w Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, gdzie obecnie jest doktorantem w pracowni Dominika Lejmana. Stypendysta programu "Młoda Polska", laureat nagród artystycznych - Biennale Malarstwa „Bielska Jesień” oraz Biennale Sztuki Młodych „Rybie oko” w Słupsku.
Galeria Scena / Fundacja #Kultura Andersa 24/4 (I.p.) wejście od tyłu budynku, z ulicy Racławickiej przez ceglaną bramkę, po schodkach i przez dziedziniec, klatka schodowa pod tarasem.
Galeria Scena jest współfinansowana ze środków Gminy Miasta Koszalin.
Wystawa czynna do 20.10.2018
wt. - pt. 16.00-18.00
Organizator zewnętrzny: Galeria Scena - Fundacja #Kultura
Miejsce: Koszalin, Andersa 24/4
Telefon: 781 262 156
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.